De pagina die u probeert te bereiken is niet (meer) beschikbaar

Wij helpen u graag. Wat wilt u weten? 

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Aanbieders

  • Inloggen

    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Overbetuwe. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.
    • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen in Overbetuwe zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanmelding is goedgekeurd. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Overbetuwe. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
    • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen. Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen in Overbetuwe.
  • Aanbod beheren

    • De productprijzen die u invoert bij het maken van producten zijn inclusief btw. Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in punten weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.
    • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, te verwijderen en nieuwe producten toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod. Als u een product heeft gewijzigd is het niet gelijk zichtbaar. U dient het vervolgens in voor publicatie.
    • In dit stappenplan beschrijven we het traject via de website.
      Stap 1 – Log in op uw aanbiedersaccount
      Klik op ‘Inloggen’ om in te loggen bij Meedoen in Overbetuwe.
      Stap 2 – Klik op ‘Productbeheer’
      Klik in ‘Mijn account’ op de button ‘Productbeheer’.
      Stap 3 – Klik op ‘Product toevoegen’
      Klik op ‘Product toevoegen’ om een nieuw product aan te maken. Als u een bestaand product wilt bewerken, klikt u op het potloodje voor het betreffende product.
      Stap 4 – Vul het formulier in
      Vul het formulier in om het product aan te maken. Alle velden met een * zijn verplicht. Schrijf een duidelijke productomschrijving en aankoopnotitie. Geef onderaan de pagina weer of het product direct gepubliceerd mag worden of dat u deze nog wilt bewerken voordat deze gepubliceerd wordt. Klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’. Wilt u nog een product toevoegen? Volg dan stap 3 tot en met 4 opnieuw.
    • Wanneer u een product toevoegt dan krijgt deze de status “wachten op toelating”. Hiermee dient u het product in ter controle. Van al het aanbod wordt gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen in Overbetuwe. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product is goedgekeurd, dan is deze direct zichtbaar voor deelnemers. Als u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als “concept” opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar voor deelnemers en kunt u op een later moment de informatie aanvullen.
    • U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.
    • Een aankoopnotitie wordt getoond aan de deelnemer direct na aankoop van het product en staat vermeld op het afhaalbewijs van de deelnemer. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.
    • Hoewel bestellingen van Meedoen in Overbetuwe standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt. Bestellingen moeten binnen drie weken na bestelling verzonden worden.
    • Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is.
    • U kunt maximaal 20 producten publiceren. Als u dit limiet bereikt heeft kunt u nog wel producten aanmaken, maar niet meer plaatsen. U moet dan eerst een ander product op concept zetten.
    • Wanneer u een product wijzigt dan krijgt deze opnieuw de status “wachten op toelating” als u wijzigingen heeft doorgevoerd in prijs, leeftijdscategorie, productcategorie of btw-tarief. Het product wordt opnieuw gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen in Overbetuwe. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, dan is deze direct weer zichtbaar voor deelnemers.
    • In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De fiscus doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn. In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft de verzendkosten inclusief btw op.
    • Om uw aanbod te bekijken: Stap 1: Log in met uw gegevens op meedoeninoverbetuwe.nl Stap 2: Ga naar meedoeninoverbetuwe.nl/webwinkel/
  • Bestellingen

    • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.
    • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.
    • U heeft zelf de mogelijkheid om te bepalen of u per bestelling direct een e-mail wilt ontvangen. Dit kunt u doen door in te loggen. Ga naar ‘’Mijn account’’, ga naar ‘’Mijn gegevens’’, klik onderaan de pagina op ‘’Wijzig mijn gegevens’’, vink het vakje ‘’Ik wil direct een e-mail ontvangen voor elke bestelling’’ aan en klik vervolgens op ‘’Opslaan’’.
    • De app is gratis te downloaden via de Apple App Store  of voor Android gebruikers via Google Play.
    • Deelnemers kunnen bestellen tot en met 15 december 2024. Let op: Afhalen is mogelijk tot en met 22 december 2024.
    • U kunt iedere bestelling voorbereiden, de deelnemer kan de bestelling na vijf dagen komen afhalen. De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Let erop dat een afhaalbewijs tot en met de laatste dag van het kalenderjaar geldig is en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald. De bestelling moet op 22 december 2024 afgehaald zijn.
    • U heeft de mogelijkheid om van iedere bestelling direct een e-mail te ontvangen. Hier kunt u zelf voor kiezen. Nog steeds kan er dagelijks een bestellijst worden toegestuurd, zodat u kunt zien wat er op een dag verkocht is. Uiteraard zijn de besteloverzichten ook te downloaden via het platform. Dit kan door in te loggen, ga naar ‘’Mijn account’’, klik op ‘’Besteloverzichten’’. Hier krijgt u uw besteloverzicht per dag.
    • U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via het onderdeel “Bestellingen” op “Mijn account”. Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.
    • Nee, contact opnemen is niet mogelijk in verband met de privacywetgeving. Meedoen in Overbetuwe verstrekt geen persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders. Er worden enkel persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders verstrekt indien de deelnemer kiest voor een verzending of indien er noodzaak is aan aanvullende gegevens voor de uitvoering van een dienst. Tip: u kunt in de aankoopnotitie aangeven dat de deelnemers contact met u moeten opnemen voor verdere afhandeling. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor uw bestelling. Neem contact op met ons via (telefoonnummer) voor verdere afhandeling”.
    • Al uw bestellingen zijn te bekijken via het onderdeel “Bestellingen” in “Mijn account”.
    • Deelnemers kunnen afhalen tot en met 22 december 2024. Let op: Bestellen is mogelijk tot en met 15 december 2024.
    • Met de app kunt u eenvoudig producten aanmaken, wijzigen of verwijderen, bestellingen bekijken en facturen bekijken.
    • In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging. U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs. U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”
    • Dat klopt inderdaad. Sinds 2021 worden alle bestellingen automatisch afgeboekt. U hoeft uw bestellingen dus niet meer af te boeken in ons systeem.
  • Afhalen

    • Voor uw eigen administratie is het verstandig om de afhaalbewijzen tot het eind van het kalenderjaar te bewaren. Zo voorkomt u dubbele uitgiftes en houdt u uw eigen administratie op orde.
    • Afhaalbewijs:

      De deelnemer komt met het afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig voor de controle.
      Controleer of de bestelling en het afhaalbewijs gelijk zijn:
      1. Komt het bestelnummer overeen met de bestelling?
      2. Komt de besteldatum overeen?
      3. Komt de gebruikerscode overeen?

      U kunt de bestelling uitgeven, neem de afhaalcode van het afhaalbewijs over op uw bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

      Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

    • Ja, dat mag. Het afhaalbewijs mag per print of digitaal aan de aanbieder worden getoond. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. Let hierbij op mogelijk dubbele uitgiftes. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.
  • Uitbetalingen

    • De gemeente Overbetuwe betaalt maandelijks uit op basis van afgenomen producten. De uitbetaling vindt dus plaats op nacalculatie en betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt op de eerste maandag van de opvolgende maand bijgeschreven door Met Gezond Boerenverstand onder vermelding van het verkoopfactuurnummer. Let op! Indien uw bedrijfsgegevens, in uw account, niet compleet zijn ingevuld, kunnen wij niet uitbetalen. Zorg dus dat uw KvK-nummer, btw-nummer (indien van toepassing) en uw IBAN-nummer correct zijn ingevuld.
    • De aanbiedersbijdrage is 10%. Deze wordt automatisch in mindering gebracht op de factuur.
    • Meedoen in Overbetuwe stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Overbetuwe betaalt uw omzet elke eerste maandag van de opvolgende maand uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-nummer.
    • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Overbetuwe betaalt uw omzet elke eerste maandag van de opvolgende maand uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-nummer, btw-nummer, KvK-nummer en de juiste btw-percentages bij de producten. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.
    • Dit klopt. De bijschrijving betreft het totaalbedrag van alle afgeboekte bestellingen in de voorgaande maand. U kunt deze terugvinden op uw factuur.
    • Meedoen in Overbetuwe maakt iedere maand een verkoopfactuur voor u aan. Deze facturen vindt u via het onderdeel “Facturen” in “Mijn account”.
  • Algemeen

    • 1 punt is € 0,50 waard.
    • Meer informatie over Sjors Sportief vindt u hier: https://meedoeninoverbetuwe.nl/regelingen/sjors-sportief/. Het totale aanbod van Sjors Sportief bekijkt u op de website van Sjors Sportief.
    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoeninoverbetuwe.nl.
    • Als de producten van een aanbieder nog niet zijn gepubliceerd dan is de aanbieder niet zichtbaar in de webwinkel.
    • Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” de contactgegevens van uw contactpersoon aanpassen. Hier kunt u ook het wachtwoord van uw account wijzigen. Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Aanbiedergegevens” in “Mijn account” de gegevens van uw organisatie wijzigen. Hierbij kunt u denken aan de website, het logo of eventuele openingstijden. Daarnaast kunt u hier het e-mailadres voor bestellingen en het e-mailadres voor facturatie wijzigen.
    • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoeninoverbetuwe.nl), via chat en telefonisch op 033 30 35 466. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
    • Alles wat onder ”Meedoen” valt, mag worden aangeboden. U kunt hierbij denken aan: zwembad en zwemles sport, sportschool scouting instrumentaal of vocaal onderwijs bibliotheek kunstuitleen recreatieve-, hobby-, sociale- en buurtverenigingen cursussen theater, bioscoop, museum, concert, culturele festivals attractiepark, dierentuin, pretpark, speeltuinvereniging speel-o-theek
  • Aanvragen

    • Aanbieders kunnen zich gratis aanmelden. Verenigingen en stichtingen betalen tevens 0% bijdrage over hun omzet. Commerciële aanbieders betalen 10% bijdrage over hun omzet. Deze bijdrage wordt automatisch ingehouden op de factuur. De aanbieder hoeft hier zelf niets voor te doen.
    • Niet-commerciële organisaties hoeven geen korting te geven op hun prijzen. Om er voor te zorgen dat Meedoen in Overbetuwe een succes blijft, dragen commerciële partijen 10% bij over de maandelijkse omzet. Dit wordt automatisch in mindering gebracht.
    • U kunt uw organisatie aanmelden als aanbieder voor Meedoen in Overbetuwe via de aanmeldpagina. Binnen twee weken ontvangt u van ons uw account met inloggegevens of een afwijzing met duidelijke reden van afwijzing.
    • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. U moet dan wel aangeven dat u niet btw-plichtig bent. Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.
    • Meedoen in Overbetuwe heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven IBAN-rekeningnummer. Zonder dit IBAN-rekeningnummer kunnen wij uw omzet niet uitbetalen.
    • Meedoen in Overbetuwe neemt alle aanmeldingen binnen twee weken in behandeling. U ontvangt altijd bericht als uw aanmelding is beoordeeld.
    • Het is mogelijk om u als aanbieder uit een andere gemeente aan te melden voor Meedoen in Overbetuwe. Aanbieders uit de gemeente Overbetuwe hebben echter voorkeur. Aanmeldingen worden getoetst aan de klantvraag.
  • Deelnemers

  • Algemeen

    • U heeft recht op deelname als u 18 jaar of ouder bent en uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de voor u geldende bijstandsnorm. De geldende bijstandsnorm voor het aanvragen van Meedoen in Overbetuwe is:  
      18 tot en met 20 jaar
      100%120%
      Alleenstaand€ 301,09€ 361,31
      Alleenstaande ouder€ 301,09€ 361,31
      Gehuwd (geen kinderen, beide 18 tot en met 20 jaar)€ 602,19€ 722,63
      Gehuwd (met kinderen beide 18 tot en met 20 jaar)€ 950,66€ 1.140,79
      Gehuwd (geen kinderen, één persoon 21+, zonder kostendelende medebewoners)€ 1.172,26€ 1.406,71
      Gehuwd (met kinderen, één persoon 21+, zonder kostendelende medebewoners)€ 1.520,73€ 1.824,88
      21 jaar tot pensioengerechtigde leeftijd
      100%120%
      Alleenstaand€ 1.219,64€ 1.463,57
      Alleenstaande ouder€ 1.219,64€ 1.463,57
      Gehuwd€ 1.742,34€ 2.090,81
      Vanaf pensioengerechtigde leeftijd
      100%120%
      Alleenstaand€ 1.354,47€ 1.625,37
      Alleenstaande ouder€ 1.354,47€ 1.625,37
      Gehuwd 1.837,28€ 2.204,74
      Daarbij mag uw vermogen niet hoger zijn dan
      Alleenstaande€ 7.575,-
      Alleenstaande ouder en gehuwden€ 15.150,-
    • Volwassenen krijgen na toekenning van de Meedoenregeling 450 punten om te besteden in de webwinkel van Meedoen in Overbetuwe. Thuiswonende minderjarige kinderen vanaf 4 jaar krijgen 600 punten om te besteden in de webwinkel van Meedoen in Overbetuwe. Dit geldt voor alle goedgekeurde aanvragen.
    • Wij benaderen het hele jaar door verschillende aanbieders. Het kan zijn dat uw vereniging/ zwemschool/ muziekschool nog niet is benaderd. Wij kunnen de betreffende aanbieder voor u benaderen. Graag horen wij om welke aanbieder het gaat zodat wij contact op kunnen nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
    • 1 punt is € 0,50 waard.
    • Ja, dat kan. U kunt via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account” punten overdragen aan uw kind(eren). De puntenoverdracht wordt direct verwerkt.
    • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle punten zijn tot en met 15 december 2024 te besteden.
    • U kunt hier alle aanbieders zien: https://meedoeninoverbetuwe.nl/aanbieders/ Als u bent ingelogd, kunt u via deze lijst ook gelijk naar de producten van de betreffende aanbieder gaan.
    • Meer informatie over Sjors Sportief vindt u hier: https://meedoeninoverbetuwe.nl/regelingen/sjors-sportief/. Het totale aanbod van Sjors Sportief bekijkt u op de website van Sjors Sportief.
    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoeninoverbetuwe.nl.
    • U heeft recht op deelname als u 18 jaar of ouder bent en uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de voor u geldende bijstandsnorm. De geldende bijstandsnorm voor het aanvragen van Meedoen in Overbetuwe vindt u hier: https://meedoeninoverbetuwe.nl/faq/wat-is-de-geldende-bijstandsnorm-voor-het-aanvragen-van-de-meedoenregeling/.
    • Als uw aanvraag is toegekend ontvangt u geen pasje. Via uw e-mailadres ontvangt u inloggegevens waarmee u toegang krijgt tot een account bij Meedoen in Overbetuwe.
    • Als u een account heeft voor Meedoen in Overbetuwe krijgt u voor uw kinderen vanaf 4 jaar tot en met 17 jaar, 600 punten om te besteden in de webwinkel.
    • Nee, het is niet mogelijk om declaraties in te dienen. Indien uw vereniging al meedoet aan Meedoen in Overbetuwe dan kunt u met de besteedbare punten hier gebruik van maken. Doet uw vereniging niet mee? Wellicht kan de vereniging zich aanmelden als aanbieder.
    • Hier vindt u meer informatie over de Collectieve Zorgverzekering Minima. Om u direct aan te melden gaat u naar gezondverzekerd.nl/overbetuwe/.
    • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoeninoverbetuwe.nl), via chat en telefonisch op 033 30 35 466. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
    • Studenten komen niet in aanmerking voor de Meedoenregeling tenzij zij alleenstaande ouder zijn.
    • Volwassenen (hoofdaanvrager en partner) kunnen punten overdragen aan hun inwonende minderjarige kinderen. Dit kan, als u bent ingelogd, via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account”. Punten kunnen alleen worden overgedragen aan kinderen die in uw account staan. De puntenoverdracht wordt direct verwerkt. U bepaalt zelf hoeveel punten u van uw puntensaldo overdraagt.
      • Punten overdragen van een kind naar een volwassene is niet mogelijk.
      • Punten overdragen van een volwassene naar een volwassene is niet mogelijk.
      • Punten overdragen van een kind naar een kind is niet mogelijk.
      • Punten overdragen naar een (klein)kind dat niet bij u inwoont is niet mogelijk.
      Uw punten overdragen doet u hier https://meedoeninoverbetuwe.nl/mijn-account/mijn-gezin/puntenoverdracht/ Let op: u moet wel ingelogd zijn om dit te kunnen doen.
    • Wanneer de gezinssituatie is veranderd (bijvoorbeeld een echtscheiding), kunt u het beste ons even een e-mail sturen met daarin de situatie uitgelegd. Dan zullen we samen met u kijken hoe we u kunnen helpen met uw account.
    • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Om een gezinslid toe te voegen, is een BSN nummer nodig. Baby’s die nog niet geboren zijn, hebben nog geen BSN nummer.
    • Kinderen van 12 tot en met 17 jaar kunnen in aanmerking komen voor huiswerkbegeleiding door Lyceo. Dit betreft een aparte regeling. Hiervoor hoeft u geen punten in te leveren of eigen bijdrage te betalen. U vindt het product ‘Huiswerkbegeleiding’ in de webwinkel. Onder huiswerkbegeleiding krijg je niet alleen de ruimte om huiswerk te maken en hier direct vragen over te stellen, maar krijg je ook begeleiding in het aanleren van studievaardigheden. Daardoor leer je beter plannen en leren. Veel huiswerk is op school af, waardoor je thuis minder hoeft te doen. De begeleiders staan voor je klaar om je huiswerk na te kijken en je leerwerk te overhoren. Onder huiswerkbegeleiding staan rust, persoonlijke aandacht en structuur centraal. Samen streven wij naar zelfstandigheid, betere cijfers en het vergroten van het zelfvertrouwen. We zoeken samen naar het beste plan voor jou. Na het aanvragen neemt Lyceo contact met je op. Hiervoor geef je je naam en telefoonnummer op bij het plaatsen van de aanvraag.
    • U kunt uw telefoonnummer en e-mailadres aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Naar dit e-mailadres versturen wij alle communicatie over uw aanvragen en bestellingen. Indien u uw adres wilt wijzigen, kunt u een e-mail sturen naar onze klantenservice.
  • Aanvragen

    • De gemeente vraagt naar bewijsstukken van al uw inkomsten over de afgelopen maand. Hierbij kunt u denken aan loonstroken en inkomensspecificaties. Huurtoeslagen en zorgtoeslagen vallen niet onder het inkomen. Als u een AOW uitkering heeft dan kunt u een bankafschrift van de bijschrijving opsturen.
    • Ja dit kan. Kinderen van 4 tot en met 17 jaar kunnen gebruik maken van de regeling Zwemdiploma A (zwemles met diploma A garantie) bij zwembad de Helster, Schubertstraat 1, 6661 AW Elst. Dit is inclusief inschrijfgeld, eenmaal per week zwemles en diplomazwemmen. Voorwaarden:
      • Uw kind heeft nog geen zwemdiploma A.
      Dit betreft een aparte regeling. Hiervoor hoeft u geen punten in te leveren of een eigen bijdrage te betalen. De regeling kunt u hier bekijken als u bent ingelogd: https://meedoeninoverbetuwe.nl/product/zwemdiploma-a/
    • U heeft recht op deelname als uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de geldende bijstandsnorm. Denkt u dat u in aanmerking komt voor Meedoen in Overbetuwe? Dien dan hier uw aanvraag in: vraag aan. Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, ontvangt u de inloggegevens voor deze webwinkel.
    • De gemeente Overbetuwe beoordeelt volledige aanvragen binnen acht weken.
    • U heeft recht op deelname als u 18 jaar of ouder bent en uw (gezamenlijk) inkomen (werk of uitkering) niet hoger is dan 120% van de voor u geldende bijstandsnorm. Denkt u dat u recht heeft op deelname? U kunt hier een aanvraag indienen.
    • Nee, dit kan helaas niet.
    • U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw aanvraag is behandeld door de gemeente Overbetuwe. Wanneer de aanvraag is afgewezen ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail. De gemeente Overbetuwe zal binnen 8 werkweken uw aanvraag in behandeling nemen.
    • U kunt een nieuwe aanvraag indienen. Mogelijk heeft u eerder een bericht ontvangen dat de gemeente aanvullende informatie nodig heeft om uw aanvraag te beoordelen. Als u deze informatie niet op tijd heeft ingediend dan wordt uw aanvraag buiten behandeling gesteld. In dat geval kunt u een nieuwe aanvraag indienen.
    • Bent u het niet eens met het besluit van de gemeente Overbetuwe? Dan kunt u hiertegen bezwaar maken. U kunt online bezwaar maken met uw Digid.

      Voorwaarden

      Zorg ervoor dat u binnen 6 weken na bekendmaking van het besluit (datum verzending van de e-mail) bezwaar maakt. De gemeente neemt uw bezwaarschrift in behandeling nadat de bezwaartermijn is verstreken. De gemeente heeft dan 6 weken de tijd. Moet een commissie naar uw bezwaarschrift kijken? Dan is de periode 12 weken. Deze termijn mag de gemeente eenmaal verlengen. In uw bezwaarschrift moet u vermelden:
      • uw naam en adres;
      • de datum waarop u bezwaar maakt;
      • tegen welk besluit u bezwaar maakt;
      • waarom u bezwaar maakt;
      • uw handtekening;
      • graag uw (mobiele) telefoonnummer.
      Vergeet niet om een kopie van het besluit waartegen u bezwaar maakt mee te sturen. Voor meer informatie zie: https://www.overbetuwe.nl/Gemeente_info/Klachten_en_bezwaren/Bezwaar_maken_tegen_besluit_gemeente
    • U kunt bij uw aanvraag direct uw partner en kinderen aanmelden. Daarmee krijgt u een familieaccount en kunt u na goedkeuring van de aanvraag gebruik maken van Meedoen in Overbetuwe.
    • Nee, dit is helaas nog niet mogelijk. Als u minderjarig bent en hier informatie over wilt, kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoeninoverbetuwe.nl met hierin de volgende informatie:
      • BSN,
      • Naam, adres en woonplaats,
      • Geboortedatum
      • E-mailadres.
      Zodra er dan meer over bekend is, zullen wij u hierover informeren.
    • De gemeente Overbetuwe kan uw aanvraag om verschillende redenen afwijzen:
      • Uw inkomen voldoet niet aan aan de inkomenstoets.
      • U staat volgens onze gegevens niet geregistreerd op het adres van de aanvraag.
      U ontvangt hiervan altijd een bericht op uw e-mailadres. Tegen dit besluit kunt u bezwaar maken.
    • Heeft u een aanvraag ingediend, maar heeft u bericht ontvangen dat de gemeente nog niet al uw informatie heeft? Dan moet u eerst de aanvullende informatie aanleveren. U kunt de aanvullende informatie op 3 manieren aanleveren:
      • per e-mail aan info@overbetuwe.nl t.a.v. team Zorg en Inkomen/BB;
      • inleveren bij het Ambtshuis, Dorpsstraat 8, 6661 EK Elst;
      • opsturen naar Antwoordnummer 175, 6660 VB Elst (postzegel is niet nodig).
      U moet de aanvullende informatie binnen 4 weken aanleveren.
    • Aanvragen voor het toevoegen van een gezinslid worden door de gemeente Overbetuwe binnen 8 weken beoordeeld.
    • Wanneer uw identiteitsbewijs is verlopen mag u deze toch gebruiken bij uw aanvraag.
    • Als u zich aanmeldt voor Meedoen in Overbetuwe controleert de gemeente Overbetuwe uw gegevens. Er wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in Overbetuwe en of u voldoet aan de inkomenstoets. Zodra uw aanvraag is behandeld wordt het burgerservicenummer (BSN) weer verwijderd, deze wordt dus niet bewaard.
    • Als uw familie later dan u naar Nederland is overgekomen, kunt u hen via “Mijn gezin” in “Mijn account” toevoegen.

    • Stap 1 – Ga naar ‘Mijn gezin

      U bent ingelogd en komt op de ‘Mijn account’ pagina terecht. Hier kiest u onder het kopje ‘Snel naar’ voor het kopje ‘Mijn gezin’.

      Stap 2 – Klik op de knop ‘Voeg gezinslid toe‘.

      \U krijgt een overzicht van uw gezin te zien met alle gezinsleden die bij ons bekend zijn. Om een extra gezinslid toe te voegen klikt u op de knop ‘Voeg gezinslid toe’. Dit gezinslid moet wonen en ingeschreven staan op uw adres. Daarnaast moet de partner minimaal 18 jaar zijn en mag een kind niet ouder zijn dan 17 jaar. Vanaf 18 jaar kan een gezinslid zelf een aanvraag doen voor Meedoen in Overbetuwe.

      Stap 3 – Kies de rol van uw gezinslid

      U kiest hier of u uw partner of een kind aan wilt melden. Dit doet u door de juiste optie uit de lijst te kiezen. Er laadt vervolgens een nieuw veld.

      Stap 4 – Voer het BSN-nummer van uw gezinslid in

      U vindt het BSN-nummer op het identiteitsbewijs van uw gezinslid. Voer dit nummer in en klik op de knop ‘Controleer BSN’.

      Stap 5 – Vul de gegevens aan

      Als het BSN-nummer niet bekend is dan vragen wij om de aanmelding van uw gezinslid af te kunnen ronden om de naam, het geslacht en de geboortedatum van het gezinslid.

      Stap 6 – Klik op de knop ‘Aanvragen’

      Als u alle gegevens ingevoerd hebt klikt u op de knop ‘Aanvragen’ om uw aanvraag in te dienen. Uw aanvraag wordt binnen 8 weken beoordeeld.
    • Als u bent ingelogd kunt via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account” uw partner en/of kind(eren) toevoegen. In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met de klantenservice.
  • Inloggen

    • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Overbetuwe. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
    • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.
    • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Overbetuwe. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.
    • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen. Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen in Overbetuwe.
    • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen in Overbetuwe zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
  • Bestellen

    • Als u bent ingelogd, kunt u via uw account klikken op ‘Meedoenregeling’. Via deze regeling kunt u naar de webwinkel gaan. U kunt ook op de webwinkel komen via deze link: https://meedoeninoverbetuwe.nl/webwinkel/
    • Het zomerkleding pakket en het winterkleding pakket kunnen beide eenmaal per thuiswonend kind (van 4 jaar en ouder) worden besteld. In totaal kunt u dus twee keer per kalenderjaar een kledingpakket voor uw kind van 4 jaar en ouder bestellen. Dit betreft een aparte regeling. U hoeft hier geen punten voor in te leveren of eigen bijdrage voor te betalen.
    • Als u bent ingelogd via een laptop ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft. Bent u ingelogd via een mobiel dan kunt u in de webwinkel onderaan de pagina zien hoeveel punten ieder gezinslid heeft.
    • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen 3 weken na de besteldatum.
    • Het zomer kledingpakket is te bestellen van 1 maart tot 1 september.
    • Uw punten blijven geldig tot en met 15 december 2024. Hierna komen deze te vervallen.
    • Nee, aanbieders hebben gedurende het hele jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen. Hierdoor kan het aanbod wijzigen.
    • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.
    • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk om punten van een ouder aan een kind te geven.
    • U kunt dit helaas niet zelf aangeven. De kledingpakketten worden zorgvuldig samengesteld door stichting STOP kinderarmoede en bevatten minimaal 4 stuks nieuwe kleding, 1 paar nieuwe schoenen en 2 leuke cadeautjes in de vorm van speelgoed.
    • Nee, dat is helaas niet mogelijk.
    • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale en regionale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.
    • Bestellen is mogelijk tot en met 15 december 2024. Afhalen is mogelijk tot en met 22 december 2024.
    • Op Meedoen in Overbetuwe kunt u geen producten bestellen voor uw kind(eren) jonger dan 4 jaar.
    • Het winter kledingpakket is te bestellen van 1 september tot 1 maart.
    • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging. Als het product moet worden afgehaald ontvangt u het afhaalbewijs als bijlage in deze e-mail.
    • U kunt punten van volwassenen (hoofdaanvrager en partner) geven aan kinderen. Dit kan via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account”. Punten kunnen alleen worden overgedragen aan kinderen die in uw account staan. Punten overdragen van een kind naar een volwassene is niet mogelijk. Punten overdragen van een kind naar een kind is niet mogelijk.
    • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan bij meerdere aanbieders en kan gedurende het hele kalenderjaar.
    • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.
    • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen in de webwinkel van Meedoen in Overbetuwe.
    • Als u bent ingelogd op Meedoen in Overbetuwe kunt u via uw account naar de webwinkel gaan. Bent u ingelogd via een laptop, dan ziet u links bovenin de pagina een overzicht van de personen in uw gezin en kunt u kiezen voor wie u producten gaat bestellen. Bent u ingelogd via een smartphone, dan ziet u onderaan de pagina een overzicht van de personen in uw gezin.
    • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten. Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen 3 weken verzonden.
    • Ja, dat is mogelijk. Zolang uw budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.
    • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen bekijken. U vindt hier ook aanvragen voor aanvullende regelingen.
  • Afhalen

    • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.
    • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs kunt u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten uiterlijk op 22 december 2024 afgehaald worden.
    • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.
    • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 22 december 2024. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.
    • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.
    • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.
  • Aankopen